Myynnin aloitus
-
Tavarat saa tuoda alkamispäivää edeltävänä iltana, arkisin klo 17-18 ja la-su klo 14-15. Käy kassalla maksamassa viikkovuokra ja tulostamassa hintalaput, jos et ole niitä vielä noutanut. Varaathan aikaa parkkipaikan ruuhkaisuudesta johtuen.
- Peruutukset ja siirrot tulee tehdä viimeistään kolme päivää ennen varauksen täyttöaikaa puhelimitse tai sähköpostilla, muutoin perimme maksun viikosta. Varaus on sitova.
- Hyvän myynnin saamiseksi kannattaa huolehtia, että pöytä on siisti ja että jokaisessa tuotteessa on lappu kiinni. Tuotteita kannattaa tuoda päivittäin lisää – ei kerralla kaikkea. Liian täysi pöytä on helposti epäsiisti ja myynti hiipuu. Tavaroiden jättäminen lattialle on ehdottomasti kielletty!
Hinnoittelu
- Hinnoittele tuotteet Kirppari-Kallessa ja käy tulostamassa viivakoodi-tarralaput Helmessä.
- Lapuissa tulee aina näkyä tuotteen tarkka kuvaus kolmella sanalla. Esim. Paita, 38, pun. Marimekko (Tuote, väri, koko, merkki). Käytä lyhenteitä, niin mahtuu riville.
- Hintalappu on syytä kiinnittää tekstiileihin tarran lisäksi nuppi- tai halaneulalla.
- Jos käytät tuotteessa hälytintä, tulee hintalappu laittaa hälyttimen väliin. Mikäli lappu on erillään hälyttimestä, tuote jää myymättä.
- Älä taita hintalapun viivakoodia.
- Jos muutat hintaa, tee aina uusi lappu. Emme myy tuotteita joissa on korjailtu hinta tai puutteellinen tuotenimi.
- Perinteisesti kynällä kirjoitettuja lappuja voimme tarvittaessa tulostaa, mutta Helmi ei vastaa käsin kirjoitettujen lappujen tilitys- tai lyöntivirheistä.
- Laputtomia löytötavaroita säilytämme 7 vrk:n ajan, jonka jälkeen ne ovat Helmi Kirpputorin omaisuutta.
- EMME MYY TUOTETTA, jos lappu on ilman tekstiä tai siinä on esim. pelkkä yleisnimi paita!
- Jos sinulla jää hintalappuja tuotteisiin tai arkkeihin, voit käyttää niitä seuraavilla myyntikerroilla. Pöytäpaikan vaihtuessa, vain hintalapussa olevan pöytänumeron korjaat kynällä.
- Pidä myyntipaikka siistinä, älä tuo liikaa myytävää kerralla vaan lisäile pitkin viikkoa. Tarkasta käydessäsi että hintalaput on kiinni tuotteissa ja kurkkaa löytötavarapiste myös.
Myynnin jatkaminen
- Sinun on mahdollista jatkaa myyntiaikaa samassa paikassa, mikäli sitä ei ole myyty uudelle vuokralaiselle. Vaihtoehtona pöytäpaikan vaihtaminen, lappuja ei tarvitse vaihtaa! Kysy neuvoa kassalta.
Myynnin lopetus
- Pöydän on oltava tyhjänä päättymispäivänä (ma-pe) klo 17.00 mennessä (la-su) klo 14.00 mennessä! Huomioi poikkeusaikataulut tyhjennysajoissa.
- Tarkasta löytötavarapiste sekä muut myyntipöydät ja sovituskopit omien tuotteidesi osalta ennen lähtöäsi. Huolehdithan, ettet pakkaa toisen myyjän tavaroita mukaasi, se rinnastetaan myymälävarkaudeksi.
- Ajallaan tyhjentämättä jätetyn pöydän tyhjennyksestä veloitamme 13 €.
- Tyhjennetyn paikan tuotteita säilytetään maksutta päättymispäivä ja sitä seuraava päivä. Tämän jälkeen veloitamme säilytyksestä vuorokausimaksun. 7 vuorokauden jälkeen tuotteet siirtyvät Helmen omaisuudeksi.
Tilitys
- Tilitämme myyntituotot tilille noin viikon kuluessa lopetuksesta. Jos haluat tuottosi kassalta käteisellä , niin pyydä se etukäteen, jotta osaamme varautua yli 200 € suuruisiin summiin.
- Viikonloppuisin emme tee tilityksiä lainkaan.
- Tilitämme rahat pöydän vuokranneelle henkilölle. Välitilitykset 1-3 vk:n välein. Noutamattomia tilityksiä säilytämme kaksi kuukautta vuokra-ajan päättymisestä.
Maksuvälineet
Meillä voit maksaa käteisellä, pankkikorteilla, Visalla, Visa Electronilla, Master Cardilla.
Varauksen peruuttaminen
-
Paikka on mahdollista perua maksutta viimeistään kolme vuorokautta ennen paikan täyttötuntia, sähköpostilla info@kirpputorihelmi.fi tai puhelimitse 09 279 00010. Muutoin perimme viikon maksun.
Rajoitukset
- Mikäli tuot pöytään yrityksen uusia myyntituotteita (omat esim. lahjaksi saadut yksittäiset tuotteet ovat sallittuja), sinun tulee keskustella ensin henkilökunnan kanssa ja toimittaa meille Y-tunnus. Myyjä vastaa tällöin aina itse verojen maksusta! Uusien tuotteiden myynti tilitetään aina pankkitilille.
-
Rikkinäisen tavaran mm. sähkölaitteen myynti on kielletty, siitä erikseen mainitsematta! Samoin aikuisviihteen myynti on kielletty.
-
Kirpputori Helmi ei korvaa varastettuja, kadonneita tai rikkimenneitä tuotteita, palo- tai vesivahinkoja.
Muuta
-
Asiakas on velvollinen toimimaan Helmi-kirpputorin ohjeiden ja sopimusehtojen mukaisesti. Katsomme ohjeet hyväksytyksi, kun asiakas täyttää myyntipöydän.
-
Ohjeet on laadittu hyvän, turvallisen ja toimivan myynnin turvaamiseksi. Henkilökuntamme tekee parhaansa, jotta sinun myyntikokemuksesi olisi positiivinen!
Otamme myös rakentavaa palautetta mielellämme vastaan sähköpostilla info@kirpputorihelmi.fi
Lämpimästi tervetuloa Helmeen!